Saskatoon and Edmonton EXPO
telefon
Hrvatska Verzija English Version
2. listopada 2014. u Zagrebu

Tamo i opet natrag (Putovanje u Kanadu 2014)

Vratio sam se sa epskog putovanja u Kanadu na koje sam krenuo 13.09.2014. i još se borim sa adaptacijom metabolizma na vremensku razliku, tako zvanim jet lagom. U stvari to putovanje je počelo prije desetak i možda koju godinu više kada sam još u vrijeme presporog dial up-a tražeći po Internetu tetovaže inspirirane Zvjezdanim Ratovima naišao na web site Tattoo Sand Toys tada meni potpuno nepoznatog dečka sa druge strane planete Shanea Turgeona koji je danas ništa manje nego moj brat koji ne priča hrvatski jezik. Nevjerojatno, samo jedan klik je bio dovoljan da steknem jednog od najboljih prijatelja.

Shane je iskra koja je pokrenula cijeli niz događaja, od povezivanja tetovirača geekova obožavatelja Zvjezdanih Ratova i pop kulture općenito u jednu veliku zajednicu iz koje je proizašla Marc Dravenova Ink-Fusion Empire zajednica i tattoo reality show Epic Ink Chrisa 51 koji je sličan dosadašnjim TV emisijama tog tipa ali istovremeno potpuno različit, pa do organiziranja manjih tattoo konvencija u sklopu većih događaja poput Lucasfilmovih proslava Zvjezdanih Ratova, te raznih Comic Cona i EXPO-a. U Rujnu ove godine dva vikenda zaredom sam sudjelovao na dva takva događaja, Saskatoon EXPO i Edmonton EXPO. U međuvremenu sam upoznavao kanadsku kulturu, posjetio Rocky Mountains, gostovao u Shaneovom salonu za tetoviranje Shades Of Grey u Edmontonu gdje sam stekao nove prijatelje i ponovo se sreo sa starim prijateljima. Uglavnom proveo sam tri nezaboravna tjedna sa ljudima do kojih mi je nevjerovatno stalo, imao sam dovoljno vremena da upoznam njihovu osobnost, mane i vrline i zauzeli su posebno mjesto u mojem životu.

Rocky Mountains - Jasper

John, Shane i Marin

"Australija, Kanada i Hrvatska. Nevjerovatno jučerašnje međunarodno putovanje na Jasper sa Johnom i Marinom. Ako me itko ikada pita zašto su mi Zvjezdani Ratovi "važni", to je zbog fotografije poput ove. Nema to NIKAKVE VEZE sa filmovima ili igračkama već sa svim nevjerojatnim ljudima iz cijelog svijeta koji su došli u moj život zbog toga. Iznenađujuće avanture sa zadivljujućim prijateljima su bolje od filmskih pustolovina bilo kojeg dana!"

Shane Turgeon

Drugog dana nakon mojeg dolaska u Kanadu otišli smo, kako Kanađani kažu, na kratak jednodnevni izlet u nacionalni park Jasper, samo 350 km u jednom smjeru. Nacionalni park je dobio ime po traperu Jasperu Hawesu koji je tamo vodio trgovačku postaju početkom 19. stoljeća, šumski rezervat Jasper osnovan je 1907. status nacionalnog parka dobiva 1930. godine a 1984. je uvršten na UNESCO-vu listu svjetskih prirodnih bogatstava. Sjedište parka se nalazi u istoimenom naselju Jasper u kojem živi oko 4000 stanovnika. Da se isplatilo, isplatilo se. Tamo je priroda pokazala svu svoju veličinu i ljepotu u netaknutom obliku. Ogromne planine dokle pogled seže, ogoljenih vrhova, šumovitih podnožja sa ledenjačkim rijekama i jezerima.

Sada znam kako izgleda autentičan krajolik iz Winnetoua i da je Hrvatska svojevremeno šezdesetih godina prošlog stoljeća čak dobro odglumila Sjevernu Ameriku u Njemačkoj ekranizaciji Karl Mayovog romana, premda bi to bolje odglumila Kanada.

Shaneov terenac Posljednjih 100 km prema Jasperu. Posljednjih 50 km prema Jasperu. Divokoze uz cestu Vozili smo kroz prirodu i vidjeli par jelena, tako su graciozni... Rocky Mountains Rocky Mountains Rocky Mountains Postaja žičare Rocky Mountains Pogled na gradić Jasper Rocky Mountains Pyramid Lake Pyramid Lake Planina Kerkeslin Rijeka Athabasca Athabasca vodopad Athabasca vodopad Athabasca vodopad Athabasca vodopad Athabasca rijeka Planina Capitol Planina Capitol Planina Kephala Planine Aeolus, Kephala i Capitol

Shades of Grey | Tattoos, Toys, Comics & Art | Edmonton

Shades of Grey

Ambijent iz sna svakog geeka. Svetište, hram, skoro sam razbio glavu o nosivi stup u tattoo studiu zbog svih tih geekovskih stvari koje odvlaće pozornost. Prvih nekoliko dana je bilo gotovo nemoguće hodati tattoo studiom gledajući ispred sebe. Vidio sam mnoge salone za tetoviranje, u nekima sam i radio ali Shades of Grey je najposebniji od svih do sada. Nije beskorisno nakinđuren sa koječime da bi klijanteli ostavio dojam cool mjesta već jednostavno ima dušu. Vidi se da je to mjesto mentalna projekcija tattooista kojima tetoviranje nije posao već naćin života.

Ulaz u tattoo studio Mary Slike Yoda Galactus Geekologija i stup Relikvije i svete slike u pozadini Biblija i ostale relikvije Još relikvija... Tetoviraona Heroji i zlikovci Još heroja i zlikovaca Nakon Edmonton EXPO-a

Saskatoon EXPO

Saskatoon

Zagrijavanje pred Edmonton Expo u gradu Saskatoonu, 500 km vožnje kombijem ravnom cestom po ravnici, doživljaj kao da smo u Fanboys filmu. Saskatoon je najveći grad u kanadskoj provinciji Saskatchewan sa oko 250 000 stanovnika. Smješten je usred nepregledne ravnice, utemeljen 1883. godine, centar rudarskog kraja u kojem se vadi potaša i uran i crpe velike količine nafte i plina. Industrijski grad u kojem se također nalazi velik broj koledža i istraživačkih institucija. Doživljaj Saskatoona je nekako čudan. Puste ulice u ranojutarnjim satima kojima puše hladan vjetar, te pokoji slučajni prolaznik stvaraju ozračje poput neke Stephen Kingove priče, onako pomalo zlokobno. Bez obzira na prvi dojam Saskatoon EXPO se može navoditi kao uzoran primjer drugim događajima te vrste.

Fanboys kombi za Saskatoon Fanboys: Marin, Teddy, Mary, Shane 500km ravne ceste na ravnici Saskatoon Pogled iz hotela na ulicu Pogled s ulice na hotel Tattoo štand R2-D2 Tuskeni Boba Fettov logo tetovirao Marin Urbanc Boba Fett Odmaskiran Boba Fett Rohanski logo tetovirao Marin Urbanc Rohanac Pentagram tetovirao Marin Urbanc Darktrooper Han i Chewie Trekkie Mary Wonder woman i Trinitry Bane Mandalorian EXPO Stripovi Steam punx Gandhi Saskatoonsko jutro Povratak u Edmonton Zalazak sunca Usred ničega dok smo buljili u zvijezde

Edmonton EXPO

Edmonton

Grad po mojoj mjeri, oko 800 000 stanovnika površinom nešto veći od Zagreba ali neusporedivo razvijeniji. Edmonton je bio centar svih zbivanja mog obitavanja u Kanadi. Najveći dio vremena sam proveo u tom gradu, nažalost zbog gostovanja u Shades of Grey tattoo studiu i sudjelovanja na Edmonton EXPO-u nisam stigao vidjeti sve što taj grad nudi ali sam uspio uhvatiti svakodnevnicu njegovih žitelja u koju se bez problema mogu uklopiti. Čak mi je u mnogim stvarima ugodnija od zagrebačke svakodnevnice, manje stresna, ne starim od čekanja, uljudnost je jedna od glavnih osobina Kanađana, taman i kad je umjetna ali stvara osjećaj ugode a to je ono što nam ovdje nedostaje.

Grad Edmonton

Jedna od impresivnijih stvari u Edmontonu mi je bila Edmonton West Mall. Šoping centar u kojem se između svih dućana nalaze i hokejaško klizalište, vodeni park, luna park pa čak i hoteli za šopingoholičare. Inače mi šoping centri idu na živce i dok moja žena kupuje namirnice i ostale stvari po tim monstruoznim mjestima ja ju čekam ispred laptopa u autu ali edmontonski šoping centar se može uvrstiti u svijetska čuda i zato ga treba posjetiti.

West Edmonton Mall Klizalište Heather i Ferrari Piratska postava Piratska postava Aqua park Aqua park Pokaži pingvina Windozerima Rollercoaster Rollercoaster Znanje je moć Jasper avenija Iluminati? Scotia Place 100 St Jasper avenija Fairmont Hotel Macdonald Chateau Lacombe Hotel Knox crkva Chianti talijanski restoran

Edmontonska konvencija

Kada bi morao izabrati između Edmonton EXPO-a i prošlogodišnjeg Star Wars Celebrationa Europe II u Essenu bio bi doveden u tešku dilemu. Razina doživljaja i zabave gotovo identična, nešto manji broj tattooista na Edmonton EXPO-u ali puno bolja organizacija tattoo štandova, tematski različitije i veći broj posjetitelja nego na Star Wars Celebrationu Europe II. Znaći +3 za Edmonton ali Star Wars je Star Wars, +5 za Essen. Edmonton kao grad ima bolju ponudu svega nego Essen, još +2 za Edmonton, dakle Edmonton EXPO vs. Star Wars Celebration Europe II, 5:5.

Štandovi za tetoviranje Pčetak EXPO-a Serenity logo Tetoviranje Jedrenjak tetovirao Marin Urbanc Tetoviranje od Heather Marande, žene koja zna znanje Bryan J. Turnbull, on isto zna znanje Mary, taj nježni curičak isto zna znajne Karyn i Marc Stripovi Oprema za airsoft AK-47 Atrij EXPO-a Harry Kim Bane i Robocop Darth Vader i Robocop R2-D2, clonetrooper i ja Scout trooper i ja Jedi i Twi'lek 501. legija Sve i svašta Stormtrooperov oklop Wolverine Alien protiv marinca Marin protiv aliena Alien Mathemagick Vitezovi sjevernog kraljevstva Tank girl Alice Cooper Štand sa majcama Stormtrooper Ghostbusters Krik Mandalorian 501.legija EXPO EXPO EXPO EXPO The Wild Wild West Resident evil Spock Superman Iron man